.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هشدار جدی رهبر انقلاب به مسئولان سه قوه
مسئولان اگر از همديگر گلايه دارند كه گاهي ممكن است اين گلايه‌ها به حق هم باشد، سعي كنند اين گلايه‌ها را در معرض افكار عمومي مطرح نكنند چرا كه اين كار ضربه به اتحاد ملي است و من به مسئولان كشور به طور جد در اين زمينه تذكر و هشدار مي‌دهم...
هشدار جدی رهبر انقلاب به مسئولان سه قوه

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ادامه سخنانشان در جمع زائران حرم ملكوتي ثامن‌الحج(ع) كه در رواق امام خميني(ره) صورت گرفت، با تأكيد بر لزوم تقويت وحدت و اتحاد ميان مسئولان، فرمودند: يكي از نقشه‌هاي بزرگ دشمنان ملت ايران ايجاد تفرقه و شكاف در داخل بوده است كه به بهانه قوميت و مذهب و گرايش‌هاي سياسي و جناح‌بندي‌ها و به بهانه‌هاي گوناگون ديگر پيگيري مي‌كنند.

ايشان با بيان اينكه خوشبختانه ملت ايران آگاهند و همه كساني كه به كشور خود و نظام مردمسالار ديني كه مايه افتخار امروز اين ملت است، علاقمندند، بايد با هم هماهنگي و همدلي داشته باشند، به مسئولان كشور نيز در اين زمينه تذكر دادند.

رهبر معظم انقلاب فرمودند: مسئولان اگر از همديگر گلايه دارند كه گاهي ممكن است اين گلايه‌ها به حق هم باشد، سعي كنند اين گلايه‌ها را در معرض افكار عمومي مطرح نكنند چرا كه اين كار ضربه به اتحاد ملي است و من به مسئولان كشور به طور جد در اين زمينه تذكر و هشدار مي‌دهم.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: ممكن است مسئولان از همديگر گلايه داشته باشند اما گلايه از اول انقلاب كه ما دست‌اندركار مسائل بوده‌ايم، بوده است. گاهي قوه مجريه از قوه مقننه و گاهي قوه مقننه از قوه قضائيه و گاهي قوه قضائيه از قوه مجريه گلايه‌هايي از هم داشته‌اند كه طبيعت كار است.

ايشان اضافه كردند: ممكن است گلايه‌هايي كه به وجود مي‌آيد‌ به حق هم باشد، اما نبايد آن را در عرصه افكار عمومي بياورند و ذهن و دل مردم را ناراحت و آنها را مأيوس كنند بلكه بايد بين خودشان موضوعات را حل كنند.

مقام معظم رهبري با تأكيد بر اينكه مهمترين مسائل دنيا با مذاكره قابل حل است، افزودند: مسائل جزئي اهميتي ندارد و مي‌توان آنها را از طريق گفت‌وگو حل كرد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ادامه سخنانشان در جمع زائران حرم ملكوتي ثامن‌الحج(ع) كه در رواق امام خميني(ره) صورت گرفت، با اشاره به نامگذاري سال 1390 به عنوان سال "جهاد اقتصادي " تأكيد كردند كه در اين زمينه سرفصل‌هاي مهمي وجود دارد كه همه آنها داراي اولويت هستند.

ايشان از تحول نظام اداري، تحول آموزش و پرورش و ارتقاي جايگاه علوم انساني در دانشگاه‌ها و مراكز آموزشي و تحقيقاتي و همچنين مسائل مربوط به حوزه فرهنگ عمومي و اخلاق جامعه به عنوان كارهاي بنيادي و لازم براي پيشرفت و تعالي كشور ياد كردند.

رهبر معظم انقلاب تصريح كردند: به نظر صاحب‌نظران، آنچه نسبت به موارد فوق در اولويت قرار دارد مسئله اقتصادي است كه از همه موضوعات كشور داراي فوريت و اولويت بيشتري است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي متذكر شدند: اگر ايران بتواند در زمينه مسئله اقتصادي حركت جهادگونه انجام دهد و گام بلندي كه برداشته با گام‌هاي بلندتري همراه كند، بلاشك براي كشور، پيشرفت و عزت ملت تأثيرات بسيار زيادي خواهد داشت.

ايشان تأكيد كردند: بايد بتوانيم قدرت نظام اسلامي را در زمينه حل مشكلات اقتصادي به همه دنيا نشان دهيم و اين الگو را سر دست بگيريم تا ملت‌ها ببينند كه يك ملت در سايه اسلام و جامعه اسلامي چگونه مي‌تواند پيشرفت كند.

رهبر معظم انقلاب رشد پرشتاب كشور بر اساس برنامه پنجم توسعه را در اين زمينه شاخص قرار داده و متذكر شدند كه بايد براي تحقق پيشرفت به رشد 8 درصدي برسيم و سهم بهره‌وري را در اين زمينه بيش از موضوعات ديگر لحاظ كنيم تا بتوانيم از امكانات به شكل بهتري استفاده كنيم.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي 2 موضوع صرفه‌جويي و مشاركت مستقيم مردم در امر اقتصاد كه البته مستلزم زمينه‌سازي توسط مسئولان است را در راستاي افزايش بهره‌وري و تحقق رشد تعيين شده در برنامه پنجم مهم دانستند و نقش رسانه‌ها را در اين زمينه تعيين‌كننده خواندند.

ايشان همچنين از روحيه جهادي، استحكام معنويت و روح ايمان و تدين در جامعه و همچنين انسجام و اتحاد ملي و تعامل سازنده و هماهنگي قوا به عنوان الزامات شكل‌گيري حركت عظيم اقتصادي در سال 90 يادكردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامي با اشاره به نامگذاري هر ساله به عناوين مختلف، نسبت به تبليغات درباره اين نامگذاري ها به مسئولان امر تذكر داده و تأكيد فرمودند: آنچه از مردم و مسئولان مي‌خواهم، شنيدن و دنبال كردن آن است و پر كردن در و ديوار شهرها از اين شعارها فايده ندارد.

ايشان خاطرنشان كردند كه اگر نصب تابلوهاي متعدد تبليغاتي درباره نامگذاري سال‌ها هزينه ندارد، كاري غيرضروري است و اگر هزينه بردار است، اين كار اشكال هم دارد.

ايشان در عين‌حال تأكيد فرمودند كه آنچه مسئولان و مردم در همراهي با مسئولان و در همراهي با خود نشان داده و به عرصه آوردند، نشانگر همت و كار مضاعف بود كه در بسياري از عرصه‌ها اين معنا مشهود است.

رهبر معظم انقلاب به عنوان نمونه به بحث علم و فناوري اشاره و خاطرنشان كردند: آنچه امروز در پيشرفت علمي وجود دارد، بيش از آن چيزي است كه تاكنون اعلام شده است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: آنچه سال 89 براي ما مشخص كرده، اين است كه بحمد الله سال 89 به معناي واقعي كلمه سال همت مضاعف و كار مضاعف بود.

ايشان متذكر شدند كه سال 89 خصوصيتي ندارد و همه سال‌هاي بعد بايد سال همت مضاعف و كار مضاعف باشد تا با تداوم تلاش مضاعف به آنجا كه شايسته ملت ايران است، برسيم.

رهبر معظم انقلاب اسلامي تأكيد كردند كه از جمله كارها در جهت همت مضاعف در زمينه اقتصاد، مواجهه هوشمندانه و مقتدرانه با تحريم‌هاي غرب عليه جمهوري اسلامي ايران بود.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در اين زمينه به بحث تحريم بنزين اشاره و خاطرنشان كردند: خودكفايي بنزين يكي از نعمت‌هاي حاصل از اين تحريم‌ها بود./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.093 seconds.